Onthuld: hoe Italiaanse bookmakers het moeilijke jaar hebben overleefd

Nieuws

2021-08-28

Eddy Cheung

Sinds de ongekende komst van de coronaviruspandemie in 2020 zijn schokgolven gevoeld in een overvloed aan industrieën.

Onthuld: hoe Italiaanse bookmakers het moeilijke jaar hebben overleefd

Een bepaalde ruimte die de druk voelde, was de gokindustrie - het meest intens gevoeld in Italië. De gokmarkt van het land kreeg een harde klap te verduren toen er tijdens de lockdown een verbod op gokmarketing gold en een forse belastingverhoging.

De sleutel tot overleven

Ondanks deze zware klappen reageerde de gokindustrie intuïtief en gebruikte het internet als redding. Digitale aanbiedingen zoals online casino's en games zorgde voor een omzetstijging van 95% in de internetsector - klassieke casino's zoals BetVictor, Speel Miljoen, en Speel groots waren allemaal financieel omhoog tijdens de klap van de coronavirusgolf.

De belangrijkste aanwijzing om deze internettirade weg te nemen, is de toestroom van nieuwe gokklanten die zich registreren om online gokkers te worden. Omdat mensen gedwongen werden thuis te blijven vanwege de lockdown-beperkingen, namen meer van degenen die geneigd waren om te gokken hun toevlucht tot het online aanbod dat vertrouwde bedrijven in petto hadden. 2020 was het jaar van gamification, met een scala aan digitalisering in verschillende sectoren: werkomgevingen werden teruggebracht tot Zoom-gesprekken en casino's werden teruggebracht tot uitgebreide online pakketten. Dit gemak is een technisch positief punt voor veel gebruikers, die nu vanuit het comfort van hun eigen huis toegang hebben tot de gokindustrie.

Opmerkingen van de CEO

Fabio Schiavolin, CEO van Snaitech, merkte op: "De gegevens van 2020 toonden een duidelijke indicatie van de digitalisering van de vraag naar alle goederen en diensten, ondersteund door de sluiting van de detailhandel in 2020, waarbij consumenten met meer vertrouwen van het digitale aanbod genieten."

Ondanks de aanval van de pandemie die ongeziene veranderingen in de industrie met zich meebrengt, Casino's in Italië hebben dit soort stormen in het verleden moeten doorstaan. In 2019 werd het Waardigheidsdecreet aangenomen, waardoor bijna alle casinopromoties werden verboden. Met deze tegenslag werden gokwinkels gedwongen nieuwe manieren te vinden om gebruikers online te duwen die verder gingen dan reclame en marketing. De inspanningen werden omgeleid naar het gebruik van aanwezigheid in de detailhandel als een methode voor het genereren van leads, wat de bruto-inkomsten uit kansspelen zelfs verhoogde. Dit kan als een verrassing komen voor veel mensen, die misschien het idee koesteren dat promotionele marketing een van de belangrijkste manieren is om leads te genereren, het aantal gebruikers te vergroten en uiteindelijk de verkoop te stimuleren.

Enigszins contra-intuïtief, heeft de redactie en belemmering van gokgerelateerde promotie schijnbaar het marktaandeel van de grote bedrijven in de industrie gestold, waaronder 21casino, Geen bonuscasino, en Koninklijke Spinz. Lessen die hier kunnen worden geleerd, zijn er in overvloed, omdat het industrieën over de hele wereld laat zien dat er innovatieve manieren zijn om terug te komen van tegenslagen en belemmeringen. De pandemie van het coronavirus was onvoorzien en nieuw, en vormt een ernstiger bedreiging dan veel eerdere beperkingen. Echter, het feit dat casino's in Italië in staat waren om hun marktaandeel op een levensvatbare manier te versterken, hun gebruikersbestand te vergroten en de overhand te krijgen, toont aan dat er voor veel industrieën wegen naar herstel zijn. Gezien de vloedgolf naar een meer online casino- en gokwereld, is er geen betere tijd dan nu voor de bloeiende industrie met enkele van de beste online casino's.

Laatste nieuws

Uruguay komt dichter bij legalisering van online casino's
2022-09-17

Uruguay komt dichter bij legalisering van online casino's

Nieuws